Faves a l’estil de la iaia
Recepta familiar.
Atenció! Avui la Paquita ens revela la recepta de la seva mare, o com a casa diem les faves a l’estil de la iaia i ens explicarà com a dia d’avui la continua fent de la mateixa manera.
Preparats?
Recepta
Ingredients per 4 persones.
- Un parell de talls de cansalada de pebre de Can Freixas.
- Un parell de talls de panxeta de Can Freixas.
- 1 botifarra negra de Can Freixas.
- 3 alls tendres.
- 2 cebes tendres.
- Fulla de llorer.
- Gotet vi ranci.
- Gotet d’anís.
- Faves.
- Sal.
- amics i gana.
Preparació
1. Tallem a dauets la cansalada i la panxeta i es posa amb l’oli a sofregir. Quan ja estigui ros afegim els trossets petits d’alls tendres i les cebes amb una mica de sal (segons el vostre gust) la fulla de llorer i tapem l’olla a foc suau fins que la ceba estigui tova.
2. Ara toca donar una mica de ritme i ho fem amb unes gotetes d’anís i un gotet de vi ranci, afegim les faves, es tapa i deixem que faci xup-xup. Aquí la cuina ja comença a fer oloreta de la bona!
3. Quan tot estigui daurat i les faves cuites, li toca el torn a la nostra botifarra negra que la tallem a rodanxes gruixudes. És important en aquest punt, la iaia sempre deia: no remenar l’olla sinó sacsejar-la.
4. Continuem amb el foc suau uns 5-10 minuts més.
I ja ho tenim llest! Amics i amigues agafeu una bona barra de pà. Avui hi haurà feina!
Bon profit !